20 Aralık 2011 Salı

'BABA, GERÇEK BİR RÜYA GÖRDÜM!'

Prensin Uykusu'na dair notlar

- Gecenin ortasında, bazen durup dururken uyanıyorum ve kalkıp odasına gidiyorum. Aras uyurken iki sorunumuz var: Sürekli üstünü açma (bütün çocuklarda dönem dönem olan bir durum) ve, eğer üstünü açmamışsa, yoğun bir şekilde terleme ( Aras'ta her dönem olan bir durum!) Mevsim geçişlerinde, hava sıcaklığının  saat başı değiştiği dönemlerde gidip üstünü sık sık yoklamak  gerekir.  Üşümemesini,  bunun yanında da fazla terlememesini sağlamaya çalışırım. Terlediyse eğer,  pijamasını bir kaç yerinden tutup bir yelpaze gibi sallayarak  sırtını havalandırırım. Aynı dertten (fena halde) muzdarip biri olarak bunun ne anlama geldiğini bilirim. 

-Bazı geceler üşüdüğü için, bir şeylerden korkarak uyandığı için veya sadece kollarını  açarak davet ettiği  için yanına uzanırım. Kolunu yakın bir arkadaşıymışım gibi benim boynuma dolar. Kısacık kolu enseme doğru ancak yetişir; bir süre öyle burun buruna yatarız.

-Yorgun bir günün sonunda uykusu geldiğinde onu kucağıma alırım. O an kollarını aşağı salar ve başını omzuma yaslar. Bebekliğinden beri en sevdiğim hareketi budur.  

-Anne-babalar çocukları uyurken onları izlemeyi sever. Ben de Aras uyurken bazen yanıbaşına oturur, yüzüne, nefes alışına bakarım. Bu eşsiz bir zaman parçasıdır. Hayatta bu kadar sessiz ve durgun bir görüntünün insana bu kadar çok heyecan verdiği çok az an vardır.

-Genelde insanlar Aras'ın bana benzediğini söyler. Aras uyurken yüzüne baktığımda bu insanlara hak veriyorum.

-Bazen uykusunun ortasında uyanır ve bir çığlık atar. Hemen fırlarım yataktan, aslında hiç uykuya dalmamışım  ve her an bu çağrıyı bekliyormuşum gibi. Odasına koşarım  ve o an yakınlarında bir yerde olduğum için şükrederim.

-Uyutması zor bir çocuk olmadı hiç. Fakat kreşe başladığından beri, erken yatırmak istediğimizde sıkıntı yaşıyoruz. Böyle zamanlarda yanına uzanırım ve ona kitap okurum. Bu kitap genelde 'Otobüs Tostos' olur. Tavşan Şavşav otobüsü hoyratça kullanan acımasız bir şofördür. Kaplumbağa Pumpum bu duruma karşı çıkar ve Otobüs Tostos'u korumaya çalışır. Bu küçük kitabı o kadar çok okuduk ki artık bir sonraki sayfayı ezberden bilirim. Zavallı otobüsün yaşadıkları beni de hüzünlendirir ve az sonra odaya usulca giren annesi ikimizi de uyumuş olarak bulur.

-Bir gece uyandı, ağladı, yanına uzandım. Tekrar dalarken şöyle bir titredi, gözlerini açtı  ve 'Baba, gerçek bir rüya gördüm!' dedi. 'Ne gördün?' dedim, anlattı: Kreştelermiş, arabasıyla oynuyormuş, Seda gelip arabasını elinden almak istemiş. Bunu görmüş!

-Sabah bizden erken uyanır (Önal dedesi onun iyi bir iş adamı olacağını söylüyor.) Hasta falan değilse eğer, gayet neşelidir. Uyanır uyanmaz konuşmaya başlar ve bu durum genelde bütün gün sürer. 

1 yorum:

Deya Bulduk dedi ki...

Aras şimdiye kadar gördüğüm, en karakteristik çocuk.Ben ve tüm prep B2 ona hayran :) Bence onu farklı kılan sizin Aras'a,çocuk olmasından öte bir yaklaşımınız, tabi o da bunun farkındalığıyla büyük bir keyifle etrafındakilere merak uyandırıyor...

                    KİTAPLAR ÇEVRELER Bir Gazetecinin Edebiyat Adamı Olarak Portresi I. Metin Münir’in Zavallı Kalbimi Rahatlat adlı...